Telefon: 0731.333.833. Email: ilina.sirbu@gmail.com

Comunicarea managerială

  • Comunicarea managerială

Comunicarea managerială

Dacă am ajus la comunicarea managerială, înseamnă că sub o formă sau alta am parcurs pașii unu și doi. Fără aceste trepte nu ne-am putea găsit în acest punct. Am înțeles ce se petrece în firmă, am reușit să corectăm probleme individuale. Acum rămâne să consolidăm această poziție și să vedem dacă se poate îmbunătăți ceva la celelalte nivele: comunicarea între departamente și pe scară ierarhică, precum și prestația acestor departamente în lucrul cu exteriorul, în special cu furnizorii și clienții.

Important: în cazul firmelor mijlocii sau mari, cu mai mulți angajați, o intervenție la nivel de comunicare managerială nu înlocuiește managementul și nici nu interferează cu el, ci are ca obiectiv îmbunătățirea comunicării în firmă și a prestației angajaților în relațiile cu exteriorul.

Pentru a sesiza problemele la acest nivel, abilitățile și experiența în comunicare interumană sunt obligatorii, dar nu suficiente. Este nevoie de experiență și cunoștințe temeinice în domeniul afacerilor.

Comunicarea managerială corectă pleacă de la ideea că, în toate departamentele dintr-o firmă, exista colegi cu interese comune. Organizarea firmei nu trebuie să creeze bariere între oameni, ci punți. Ea trebuie înțeleasă ca fiind un set de reguli vitale pentru succesul afacerii, deci și al siguranței materiale proprii. Orice altă percepție poate influența negativ mersul afacerii.

Dețin instinctul și cunoștințele necesare identificării și corectării unui asemenea gen de problemă . Intervenția este mai laborioasă, dar succesul ei este sigur dacă recomandările pe care le fac sunt înțelese, adoptate și respectate în timp.

În afară de dificultățile legate de comunicarea managerială în interiorul firmei, o altă situație des întâlnită este legată de o comunicare neadecvată între angajații firmei și clienți/furnizori. Și aici se pot îmbunătăți multe lucruri, păstrându-se astfel relații cordiale și profitabile.

Este necesară înțelegerea a ceea ce doresc să transmit, respectarea recomandărilor, în caz contrar existând riscul reapariției problemelor, fie imediat, fie mai târziu. Acest lucru îl putem realiza împreună numai lucrând deschis și formând o echipă.

Leave a reply