Telefon: 0731.333.833. Email: ilina.sirbu@gmail.com

Definiții și explicații

Mai jos puteți găsi câteva definiții sau explicații ale termenilor folosiți mai des pe acest site.

Ce este comunicarea?

comunicarea

Comunicarea (interumană) este modul fundamental de interacțiune socială.

Până acum nu s-a reușit exprimarea unei definiții a comunicării care să acopere și explice toate semnificațiile ei. Majoritatea dicționarelor recunoscute explică termenul comunicare ca fiind echivalent cu înștiințare sau informare, incluzând câteva variații.

Privită din unghiul sociologiei, comunicarea interumană este calea de bază folosită în interacțiunea psiho-socială. Ea folosește un limbaj articulat sau format din diverse alte coduri și are ca scop obținerea unei stabilități de grup prin atingerea unor obiective comune sau aplanarea unor conflicte. De asemenea, scopul poate fi o modificare a comportamentului, atât de grup cât și individual.

Comunicarea interumană poate fi specifică unor anumite necesități. Spre exemplu, o categorie importantă este comunicarea în afaceri, care este studiată cu scopul de a fi folosită cât mai eficient, în interiorul unei firme și între angații firmei și exterior.

Prin faptul că este extrem de importantă și nu se limitează doar la limbajul articulat, comunicarea necesită o atenție specială.

Credit foto: Roboppy

Despre comunicarea managerială

comunicarea managerială

Comunicarea managerială

Comunicarea managerială este un caz particular al comunicării interumane, deci la baza ei stă același set de principii și reguli. Diferențele principale țin de ierahizarea circulației informațiilor și sunt specifice fiecărei firme în parte.

Atenția acordată recepționării corecte a mesajelor este mai accentuată, deoarece de ea depinde „soarta” acestui grup social. Implicațiile sunt și financiare, iar comunicarea managerială corectă duce la succesul întregii afaceri.

Adaptarea și aplicarea comunicării interumane într-o firmă poate deveni o problemă pentru cine nu are bine clarificat în minte specificul acelei firme, numărul și pregătirea angajaților și relațiile colectivului cu exteriorul. Anumite informații trebuie să circule liber, alte informații sunt destinate strategiei de piață și dezvoltării. Dacă diferența dintre aceste două tipuri de informații nu este transmisă sau percepută corect, se pot crea neînțelegeri, situații tensionate și probleme.

Pentru ca delimitarea necesară între aceste două ipostaze ale comunicării să fie benefică și nu un simplu obstacol generator de frustrări, cel care răspunde de comunicarea managerială trebuie să știe să se facă respectat și să creeze un climat de încredere. Simpla aplicare a unui set de reguli învățate la un curs nu asigură automat succesul.

Deși comunicarea managerială este mai ușor de redat în reguli scrise decât comunicarea interumană, ea cere anumite abilități din partea celui care organizează modul de transmitere a informațiilor. Odată stabilite căile ierarhice, respectarea regulilor trebuie urmărită cu atenție și permanent iar, dacă se dovedește necesar, ele trebuie reajustate funcție de condiții.

Credit foto: Emblem-base.svg: Jacob Hnri 6